Interior branding
Neked is új ez a kifejezés?
Az Interior branding egy komplex csodafegyver, amikor az üzleted, irodád, szálláshelyed vagy éttermed arculati tervei és belsőépítészeti tervei egymással összhangban, egy nagy közös tervezési projektben születnek meg. Ennek eredményeként egységes látványvilág, és megdönthetetlenül erős brand alakítható ki. Minden üzlettulajdonos erre vágyik, és ha Te is köztük vagy, akkor a legjobb helyen jársz!
Mitől különleges az Interior branding?
Az Interior branding tehát két dolog egyesítése, divatosan szólva 2in1. Egyrészt magába foglalja a branding, azaz az arculattervezés folyamatát, másrészt pedig tartalmaz egy belsőépítészeti tervezést. Ami a szolgáltatás különlegességét adja, az az, hogy ez a két dolog egymással összhangban, egy kézben tartva valósul meg. Általában igaz, hogy ha egy vállalkozás üzletet, szálláshelyet, vagy kávézót, éttermet nyit, akkor az előkészületi fázisban megbíznak egy grafikust az arculat tervezésével, és megbíznak egy lakberendezőt a berendezés és ergonómia, a burkolatok, anyagok, színek... egyszóval az Interior design tervezésével. A két tervező a legtöbb esetben nem is találkozik, ami mindkét területet nézve hátrány lehet. Jó esetben kommunikálnak egymással, és akár ki is alakul köztük valamiféle konszenzus, de mégis két külön tervezési folyamat, két külön gondolatmenet mentén zajlik a kreatív munka.
Van azonban egy remek hírem. Én magam több mint 20 éve dolgozom aktívan lakberendezőként is, így ez a komplex szolgáltatás, ami a belsőépítészet és az arculattervezés fúziójaként jön létre, tehát az Interior branding, ez az én „szupererőm”.
Ha iroda, üzlethelyiség, szálloda, vagy étterem nyitásán vagy átalakításán gondolkodsz, akkor szinte biztos vagyok abban, hogy Te is átlátod ennek a komplex gondolkodásnak a fontosságát. Ha egy vendég szálláshelyet foglal, akkor a lokáció és az ár mellett a hely igényessége, és a szolgáltatásai azok, amik befolyásolják a döntését. Sőt, az esetek egy részében megfordul ez a sorrend, mert inkább autózik 20 perccel többet, de szeretne abban a kellemes miliőben pihenni, abban a hangulatos étteremben enni, vagy meginni egy kávét azon a helyen, ahol még a szalvéta is olyan jól passzol mindenhez. Nézhetjük persze munkaadói oldalról is a kérdést. Egy munkavállaló szívesebben megy olyan céghez dolgozni, ahol a munkakörülmények extrák, szép a környezet, jól kitalált a rendszer, élhető a hely. Sőt nem csak szívesebben megy, hanem szívesebben is marad. A jó munkaerő pedig manapság nagy kincs. Komoly versenyelőny egy cég életében az, ha ő választhatja meg a saját stábját.
Hogyan zajlik az Interior branding tervezés?
Az Interior branding tervezési folyamata is minden esetben Veled és a vállalkozásoddal kezdődik. Fontos, hogy Te magad tudd, hogy honnan hova szeretnél eljutni, mi a célod, kit szeretnél megszólítani, milyen hangnemben kommunikálnál, milyen értékeket szeretnél közvetíteni, milyen csatornákat használnál, mekkora területet szeretnél lefedni a szolgáltatásoddal, illetve hol látod a fejlődés, bővülés, előrelépés lehetőségét. Ha megújuláson, változtatáson gondolkodsz, akkor tudnod kell, hogy mi az oka, mivel vagy elégedetlen, és mit vagy hajlandó megtenni a változásért.
Ezt mind meg kell osztanod a terveződdel, hiszen ezek lesznek azok az információk, amiket le kell fordítani a vizuális kommunikáció nyelvére. Ez a részletekbe menő beszélgetés lesz a tervezés alapja, amit „Brief”-nek nevezünk.
Ha összeállt a brief, akkor indulhat a tervezés. A folyamat első lépcsője a logó megtervezése, ami a briefnek köszönhetően már magában hordozza majd a vállalkozás alapüzenetét, és megalapozza azt, hogy felismerhető és könnyen megjegyezhető legyen a vállalkozás. Amikor kialakult a logó, onnantól párhuzamosan zajlik az arculati elemek és a belsőépítészet tervezése, hiszen éppen ez a lényeg, hogy ne pusztán alkalmaznia kelljen egyiknek a másikat, hanem már a születéskor lehessen tudni, hogy egy-egy döntés mindkét területen működni fog.
Nézzünk egy példát!
Egy kávézó tervezési folyamata
Kávézót szeretnél nyitni mondjuk egy egyetem közelében. Viszonylag egyértelmű, hogy a célközönség ebben az esetben maga az egyetemista, aki álmosan rohan az előadásra akkor is, ha az délután négykor kezdődik, szeretné, ha nem kellene egy kávéért egy vagyont kifizetnie, mert akkor nem engedheti meg magának, jó lenne, ha gyorsan megúszná a dolgot, mert így is késésben van, és fontos számára a környezetvédelem, mert ezt már pólyás korában megtanulta. Szóval jól jönne egy hordozható pohár, amit holnaptól magával hoz, és így olcsóbb is a kávé. Ja és fontos lenne, hogy könnyen megoszthassa a csoporttársakkal, hogy „két utcányira innen van egy hely, aminek a hangulata ugyanilyen, mint a poharam, ezt is ott kaptam, és nagyon finom a kávéjuk”.
A logó tervezése
A tervezés a kávézó logójával indul, amibe már egy csomó hasznos információt be kell „építeni”. Például a színhasználatnál alkalmazkodni kell a fiatalok ízléséhez, és nem érdemes a luxus érzetét kelteni, mert oda be sem teszi a lábát egy egyetemista. Fontos, hogy könnyen lehessen rá hivatkozni, amikor mesél róla a többieknek, amiben természetesen a névválasztásnak is komoly szerepe van.
Az üzletnek a portálját, az utcai nézetét már úgy kell felöltöztetni, hogy a korábban a kávéspoháron megjelenő grafika itt is visszaköszönjön, beazonosítható legyen. Igen, ez az a hely, amiről Kata mesélt, ide menjünk, mert itt nekünk főzik a kávét.
Belsőépítészet és arculat kéz a kézben
Ez után következik a nagy „whaooo”, amikor belépünk a kávézóba. Ejtsen rabul a hangulata, mert itt dől el, hogy vissza akarok-e térni holnap is. Ez azonban nem csak azon múlik, hogy milyen színű a fal. Sokkal többről van szó. Van az a bizonyos első benyomás. Ez nem pénzben kifejezhető, mert egyszerű dolgok is lehetnek szépek, hasznosak és odavalók, sőt néha pont ez kell. Inkább arról szól az első benyomás, hogy mennyire fontos ez a hely a tulajdonosának. Mert ha neki fontos, akkor odafigyel a minőségre, a tisztaságra, és itt lesz holnap is. Ha csak összedobált valamit átgondolatlanul és jó ízlést nélkülözve, akkor csak pénzt akar keresni, mégpedig a lehető legkevesebb befektetéssel, ami nem a minőségi szolgáltatás ismérve. És ez azonnal látható és érezhető.
Az első benyomást persze követi a többi. Könnyen odafértem a pulthoz? Rögtön láttam, hogy hol kell kérnem a kávét, vagy csak bolyongtam elveszve? Kényelmes magassága volt a pultnak? Le tudtam addig tenni a táskámat, amíg fizettem? Gyorsan tudtam tájékozódni az árakról, termékekről? Volt elég fény? Ezeket a kérdéseket mind le lehet fordítani belsőépítészeti megoldásokra, ergonómiára, világításra, kommunikációs eszközökre, stb.
Az arculati és a belsőépítészeti elemek teljes összhangja biztosítani fogja azt, hogy maga az üzlet ugyanazt az érzetet keltse a vásárlókban, mint amit egyetlen kiragadott elem, például egy hordozható kávéspohár. Vagy megfordítva, egyetlen kiragadott elemet látva is beazonosítható legyen a hely, ne lehessen eltéveszteni a házszámot!
Ha az egységes hangulat egy rendszert követve mindenhol jelen van, akkor biztosak lehetünk abban, hogy az első benyomás is rendben lesz, és utána sem ér senkit csalódás. Kávézó esetében tehát a pohár, a szalvéta, a személyzet ruhája, a falakon a dekoráció, a berendezés stílusa, a színek, és persze az applikáció, a weblap, a FB csoport, minden egy nagy közös egységet alkot, és bizalmat ébreszt.
Mit várhatsz az Interior branding szolgáltatástól?
Megdönthetetlen, stabil brandet, versenyelőnyt a vásárlók körében és munkaerőpiacon egyaránt, átgondolt és biztos alapokon álló rendszert, felismerhetőséget és beazonosíthatóságot, ergonómikus és látványosan berendezett irodát, éttermet, szállodát vagy üzlethelyiséget, vonzó megjelenést, és azt, hogy mindebben szakmai segítséget és támogatást kapj.
Ez az a szolgáltatás, ami lehetővé teszi számodra, hogy azzal foglalkozz, amivel igazán szeretsz. Minden energiádat a terméked fejlesztésére, a szolgáltatásod színvonalának emelésére, a megfelelő munkaerő megtalálására fordíthatod.
Mennyibe kerül az Interior Branding tervezés?
A vállalkozás arculatára és belsőépítészeti megjelenésére költött pénz nem kiadás, hanem befektetés!
Mivel összetett szolgáltatásról van szó, és a részletes leírásból kiderül, hogy ahány munka, annyiféle, így egzakt árat képtelenség meghatározni a szolgáltatást illetően.
Azt azonban meg lehet fogalmazni, hogy milyen tényezők befolyásolják az árképzést:
- függ a tervezés díja a belsőépítészettel érintett tér nagyságától és bonyolultságától
- befolyással van a tervezés díjára a tervezéssel érintett vállalkozás típusa (iroda, üzlethelyiség, hotel/szálláshely, étterem/vendéglátó hely, stb.)
- számít az arculattervezés részletgazdagsága, hogy mi mindenre terjed ki. Pl. egy iroda esetében általában a logó mellett névjegykártyák, belépő kártyák, eligazító táblák és fényreklámok, valamint online arculat tervezése szükséges, míg egy kávézó esetében inkább egyenruha, szalvéta, papírpohár és menükártya lesz fontos.
- annak is van szerepe, hogy induló vállalkozásról van szó, vagy egy nagy múltú hálózatról, hiszen nagyobb cég esetében annak arculata is nagyobb értéket képvisel
- és végül nem mindegy a díj szempontjából, hogy rebranding, azaz újratervezés/ráncfelvarrás a feladat, vagy a semmiből kell létrehozni valamit.
Természetesen egy konkrét kérdés esetén már lehet konkrét válaszokat is adni, így arra bíztatlak, hogy fordulj hozzám bizalommal, és kérj ajánlatot!
Személyre szabott ajánlatkéréshez kattints Ide:
További szolgáltatások
Logótervezés
- induló kisvállalkozóknak
- óvatos duhajoknak
- véleményvezéreknek, bloggereknek, vloggereknek
Arculattervezés
- középvállalkozásoknak
- olyan cégeknek, akik komolyan gondolják
- vagy inkább MINDENKINEK